لزلی ابتدا توضیح داد که وقتی سازندگان شروع به توسعه Black Ops 7 کردند، میخواستند از Black Ops 2 الهام بگیرند؛ بنابراین تمام فناوریهای درون بازی جدید باید متناسب با دوره زمانی Black Ops 2 طراحی میشدند. به گفته کارگردان خلاق، سازندگان برای این اصول ارزش زیادی قائل بودند و احترام به آن را ضروری میدانستند.
همین موضوع باعث شد تا ویژگیهایی مثل Thrust Jump یا Wall Run در بازی Call of Duty: Black Ops 7 استفاده نشوند؛ زیرا باتوجهبه دوره زمانی Black Ops 2، فناوری آنها تا سال ۲۰۳۵ وجود نداشت. اگر داستان Black Ops 7 در آینده دورتری رخ میداد، اضافه کردن ویژگی دویدن روی دیوار منطقیتر بود.
بااینحال گیمپلی Black Ops 7 شامل قابلیت Wall Jumps است که به بازیکنها امکان رسیدن به نقاط مرتفع با حداکثر سه پرش زنجیرهای را میدهد. لزلی تایید کرد که بازیکنها با استفاده از این ویژگی میتوانند به نقاط مرتفعتر برسند. وی نیز توضیح داد که سازندگان از هرکاری که در Black Ops 3 انجام دادهاند، تجربه گرفتهاند و واقعا برای آنها مهم بوده است تا صحنههای نبرد را درون قاب نگه دارند.