پورشه برای عرضه قدرتمندترین خودروی تولیدی خودش یعنی کاین توربو الکتریک ۲۰۲۶ آماده میشود. نسل چهارم کاین که با کد برنامه داخلی E4 شناخته میشود، جهش قابلتوجهی را در استراتژی برقیسازی این برند نشان میدهد؛ حتی با وجود اینکه پورشه جاهطلبی الکتریکی گسترده خود را بهدلیل تغییر وضعیت بازار دوباره ارزیابی میکند.
کاین الکتریک مانند ماکان الکتریک براساس پریمیوم سکوی نرمافزاری الکتریک گروه فولکس واگن (PPE) ساخته شده، اما چندین نوآوری منحصربهفرد را معرفی میکند. این مدل فقط یک ماکان بزرگتر نیست، بلکه یک شاسیبلند متفاوت با فناوری باتری جدید، سیستم تعلیق پیشرفته و تمرکز بر عملکرد و عملکرد است.
آنچه از پورشه کاین توربو الکتریک میدانیم
کاین توربو الکتریک بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و از تایکان توربو GT با قدرت ۱۰۱۹ اسب بخار پیشی خواهد گرفت. این خودرو گشتاور فوقالعاده ۱۱۰۶ پوند فوت را تولید میکند و در کمتر از ۳ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتربرساعت و در کمتر از ۸ ثانیه به شتاب ۲۰۰ کیلومتربرساعت میرسد. این ارقام آن را به یکی از سریعترین و قدرتمندترین شاسیبلندهای تاریخ تبدیل میکند.
یکی از ویژگیهای مهم این مدل جدید باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی آن است که تراکم انرژی بیشتری نسبت به باتری تایکان دارد. پورشه قاب باتری سنتی را کنار گذاشته و در عوض شش ماژول ۳۲ سلول کیسهای را مستقیم به شاسی خودرو متصل کرده است. این طراحی باعث کاهش وزن و افزایش بهرهوری انرژی میشود. کاین الکتریک از شارژ فوقسریع DC با توان ۴۰۰ کیلووات کمک میکند که امکان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۱۶ دقیقه را فراهم میکند. این خودرو نیز قابلیت ترمز احیاکننده تا ۶۰۰ کیلووات را ارائه میدهد. برد حرکتی در سیکل WLTP اروپا ۶۰۰ کیلومتر تخمین زده میشود، هرچند ممکن است میزان برد واقعی آن متفاوت باشد.

موتور عقب مدل توربو که توسط پورشه طراحی شده است، از سیستم روغنخنک مستقیم روی سیمپیچهای مسی استفاده میکند که عملکرد بهتر و ترمز احیاکننده بهبودیافته را ارائه میدهد. این طراحی موتور از کانسپت GT4 E-Performance الهام گرفته شده و شباهتهایی با فناوری موتور لوسید دارد. نیز کاین الکتریک اولین محصول پورشه است که شارژ القایی بیسیم را بهعنوان آپشن ارائه میدهد.
سیستم تعلیق و شاسی
سیستمهای شاسی و تعلیق به همان اندازه پیشرفته هستند. کاین الکتریک دارای تعلیق چهاروصل شدنی در جلو و چندوصل شدنی در عقب است. موتور عقب بهصورت برعکس شروع کردن کردن شده است تا این مدل به توزیع وزن ۵۲ درصدی مایل به عقب دست پیدا کند. کاین الکتریک برخلاف جعبهدنده دوشتابه تایکان به گیربکس تکشتابه مجهز است.
سیستم Active Ride برگرفته از پانامرا و تایکان، کنترل بدنه عالی را فراهم میکند. تجهیزات استاندارد شامل تعلیق بادی نیمه فعال با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم کنترل تعلیق فعال پورشه (PASM) است.

در داخل کابین، یک نشان دادنگر مرکزی خمیده جدید و کنترلهای فیزیکی قرار دارند که رابط یوزرپسند پورشه را حفظ میکنند.
اگرچه هنوز مشخصات کامل و قیمت کاین الکتریک اعلام نشده است، اما برداشتهای اولیه از آزمایش این مدل در پیست لایپزیگ پورشه، شتابگیری بیمثل، هندلینگ عالی و تجربه رانندگی جذاب آن را تایید میکند.
با وجود چالشهای کنونی بازار، پورشه قصد دارد مرزهای مهندسی خودروهای برقی را کنار بزند. پورشه کاین توربو الکتریک معیار جدیدی برای شاسیبلندهای برقی پرفورمنس تعیین خواهد کرد.