یوتوب بهتازگی اعلام کرده که در فاصله میان ماه ژوئیه ۲۰۲۴ تا ژوئیه ۲۰۲۵، بیش از ۸ میلیارد دلار به صنعت موسیقی خرید کرده است.
به ریپورت تک کرانچ، «لیور کوهن»، رئیس جهانی بخش موسیقی یوتوب، در بیانیهای گفت: «خرید ۸ میلیارد دلار نشان میدهد که دو موتور اصلی یوتوب، تبلیغات و اشتراکها، با تمام ظرفیت درحال کار هستند. این رقم نقطه پایان نیست؛ بلکه نشاندهنده پیشرفتی پایدار و معنادار در مسیر ما برای ساختن خانهای برای هر هنرمند، ترانهسرا و ناشر در عرصه جهانی است.» این دستاورد عظیم یوتوب در جریان هفته موسیقی لاتین بیلبورد اعلام شد.
یوتوب درحال گسترش فعالیتهای خود در صنعت موسیقی است
خرید بیش از ۸ میلیارد دلار به صنعت موسیقی رکورد محسوب میشود و نشان میدهد که خرید سالانه یوتوب به این صنعت نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۲ یوتوب ریپورت داده بود که بین ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲، ۶ میلیارد دلار به صنعت موسیقی خرید کرده است. در سال ۲۰۲۱ نیز این شرکت اعلام کرده بود که طی ۱۲ ماه، ۴ میلیارد دلار به این صنعت خریدی داشته است.
این خبر درحالی از سوی یوتوب اعلام میشود که اسپاتیفای اوایل سال جاری اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۴، ۱۰ میلیارد دلار به صنعت موسیقی خرید کرده است. میزان خریدی اسپاتیفای به صنعت موسیقی در سال ۲۰۲۳ برابر با ۹ میلیارد دلار اعلام شده بود.
البته باید بدانید که تمام این پول مستقیماً به هنرمندان نمیرسد؛ بلکه بخشی از آن به شرکتهای ضبط، ناشران، ترانهسراها و سایر ذینفعان خرید میشود.
یوتوب نیز اعلام کرده که مدل درآمدی تبلیغات و اشتراک این شرکت باعث رشد و شتاب قابلتوجهی شده و اشاره کرده که بیش از ۱۲۵ میلیون مشترک Music و Premium در سراسر جهان از خدمات این شرکت استفاده میکند. این آمار شامل یوزرانی که در دورههای آزمایشی (Trial) هستند نیز میشود. یوتوب در نهایت اشاره کرده که دو میلیارد بیننده هر ماه با حساب یوزری خود موزیک ویدیوها را در این سکوی نرمافزاری تماشا میکنند.













