فرودگاههای مذکور ممکن است در آینده به پایگاه اصلی خودروهای پرنده تبدیل شوند. الف قصد دارد آزمایشها را با مدل Zero Ultralight شروع کند و سپس سراغ دیگر ورژنهای Model Zero و در نهایت مدل تجاری A برود.
الف میگوید نزدیکبه یک دهه روی ساخت خودرو پرنده کار کرده و هدف اصلی، توسعهی اولین محصول مصرفی یا همان Model A است. عملیات شامل رانندگی، برخاست عمودی، پرواز رو به جلو، فرود عمودی و مانور در زمین و هوا است. ورژنی آزمایشی نیازی به دریافت گواهی پرواز ندارد؛ اما محدودیتهایی مانند پرواز در روشنایی روز و ممنوعیت پرواز بر فراز مناطق پرجمعیت دارد.
خودرو آزمایشی الف کاملاً برقی است، ۳۲۰ کیلومتر دامنهی حرکتی روی زمین و ۱۷۷ کیلومتر برد پروازی دارد. ورژنی اولیهی Model A در سال ۲۰۲۲ سروصدای زیادی در شبکههای اجتماعی بهپا کرد. شرکت میگوید این خودرو در هر سفر انرژی کمتری نسبتبه خودروهای برقی مانند تسلا مصرف میکند.
جیم دوخوفنی، مدیرعامل الف، میگوید: «پیش از هر چیز، Alef یک خودرو بهحساب میآید که از زیرساخت و بازار خودرو بهره میگیرد. نوآوری اصلی، پیوند خودرو با زیرساختهای هوایی و کنترل ترافیک هوایی است.» آزمایش در فرودگاههای کوچک و بدون برج کنترل به الف، سازمان FAA و دیگر بازیگران کمک میکند آیندهی این فناوری در مقیاس بزرگتر را بهتر درک کنند.
الف تاکنون بیش از ۳۳۰۰ پیشسفارش برای خودرو پرندهی تمامبرقی خود دریافت کرده است. قیمت تقریبی ۳۰۰ هزار دلار است و مشتریان میتوانند با ۱۵۰ دلار پیشخرید عضویت کنند یا با خرید ۱۵۰۰ دلار جایگاه اولویتدار بگیرند.