هوندا کانسپت موتورسیکلت EV Outlier با سبک طراحی سایبرپانک را رونمایی کرد

بدون دیدگاه
هوندا کانسپت موتورسیکلت EV Outlier با سبک طراحی سایبرپانک را رونمایی کرد

هوندا از کانسپت EV Outlier در نشان دادنگاه ژاپن موبیلیتی ۲۰۲۵ رونمایی کرد و چشم‌اندازی از ظاهر موتورسیکلت‌های برقی آینده ارائه داد. هوندا Outlier اگرچه هنوز یک نمونه اولیه است، به آینده این شرکت ژاپنی در زمینه حمل‌ونقل الکتریکی و ارائه یک تجربه سواری تازه اشاره دارد.

این کانسپت که توسط «یویا تسوتسومی» طراحی شده است، راحتی یک کروزر را با حالت تهاجمی یک موتورسیکلت قدرتمند ترکیب می‌کند. پنل جلویی شفاف، زین کم‌ارتفاع و موتورهای دوگانه درون چرخ، فلسفه طراحی هوندا مبنی‌بر هماهنگی فرم با عملکرد را منعکس می‌کند.

موتورسیکلت مفهومی EV Outlier از پنل جلویی نیمه‌شفاف که مانند یک چتر روی فریم قرار گرفته است، بهره می‌برد. این بخش نمای جانبی شناور و آیرودینامیک را به وجود می‌آورد و درعین‌حال سیستم تعلیق دوجناغی جلو را آشکار می‌کند.

زین تک‌نفره یکپارچه با بدنه Outlier کمک جانبی و پشتی را ارائه می‌دهد و موتورسوار را در ارتفاع پایین و پایدار نگه می‌دارد. این طراحی، موتورسوار را به زمین نزدیک‌تر می‌کند، حس کنترل و ارتباط او با جاده را تغییر می‌دهد و تمرکز هوندا بر سواری مبتنی‌بر راحتی را نشان می‌دهد.

مشخصه‌های فنی هوندا Outlier

این موتورسیکلت با سیستم دوموتوره تمام‌چرخ محرک کار می‌کند و هر موتور درون توپی چرخ قرار دارد. هوندا با پاک کردن موتور مرکزی و گیربکس، فضای بیشتری برای باتری بزرگ‌تر آزاد می‌کند و درعین‌حال قدرت مستقیم را به هر دو چرخ منتقل می‌کند. این تنظیم کردن، کشش، واکنش و کنترل را بهبود می‌بخشد و نشانگر بازنگری این برند در طراحی سیستم انتقال قدرت الکتریکی است.

با پیروی از رویکرد دقت طراحی ذاتی هوندا، هر شکل و سطحی در Outlier هدف مشخصی را دنبال می‌کند. فریم از فلزات و پلاستیک‌های سبک‌وزن تشکیل شده است، درحالی‌که بخش مشکی مرکزی باتری اصلی را در خود جای داده است. سایر اجزا به‌طور مرتب از هم جدا شده‌اند تا ساختار شفاف شود و به موتورسوار اجازه دهد جریان انرژی و عملکرد را در هر لحظه تماشا کند.

بیشتر بخوانید:  رنگ‌های جدید و کارایی بهبود یافته

هوندا Outlier به‌جای آینه‌های سنتی از دوربین‌هایی مجهز است که به یک صفحه نشان دادن TFT عریض متصل می‌شوند. نشان دادنگر بالایی داده‌های استاندارد سواری را نشان می‌دهد، درحالی‌که صفحه نشان دادن پایینی، تعادل گشتاور، قدرت موتور و حالت‌های سواری را ردیابی می‌کند. موتورسوار می‌تواند در حین حرکت حالت سواری را تغییر دهد و نحوه تنظیم قدرت موتورها بین جلو و عقب را تماشا کند.

اگرچه هوندا برنامه تولید این موتورسیکلت را اعلام نکرده است، اما کانسپت EV Outlier به‌عنوان پیش‌نشان دادنی از جاه‌طلبی‌های الکتریکی این شرکت عمل می‌کند. این کانسپت، دنباله‌رو کانسپت‌های قبلی EV Fun و EV Urban از سال ۲۰۲۴ است که هر دو طبق فلسفه مشابهی پیشرفته‌اند. ظاهر جسورانه و مهندسی نوآورانه Outlier، تلاش هوندا برای بازتعریف موتورسیکلت‌های الکتریکی را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها: دوربین, هوندا

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید