پروژه با همکاری دو شرکت انجام شده است: Proto Hologram که برای تبلیغ فیلمها در مراکز خرید از فناوری هولوگرام استفاده میکند و Hyperreal، استارتاپی در حوزهی هوش مصنوعی که به ساخت انسانهای دیجیتال واقعگرایانه شهرت دارد. دادههای این مدل از حضورهای متعدد لی در فرش قرمزها و گردهماییهای هواداران جمعآوری شد.
به گفتهی برگزارکنندگان، این آواتار هرگز چیزی خارج از حرفهای واقعی لی بیان نمیکند. جورج جانسون از شرکت Mammoth Vision توضیح میگوید: «ما گفتههای استن لی را وارد مدل کردیم و محافظههایی روی آن قرار دادهایم تا چیزی خارج از شخصیت و باورهای او مطرح نشود.»
در یک نشان دادن آزمایشی، هولوگرام استن لی با صدای خودش گفت: «بزرگترین لذت من در همایشهای کمیک، دیدار با هواداران فوقالعاده و شنیدن داستانهایشان دربارهی تأثیر مارول در زندگیشان است.»
این ابتکار واکنشهای انتقادی هم با داشته است. برخی یوزران ردیت هولوگرام مجازی خالق اسپایدرمن را اقدامی نادرست و حتی «دیستوپیایی» توصیف کردند. یکی از منتقدان نوشت: «حتی پس از مرگ هم نمیگذارند آرام بگیرد.»