«میخواستیم این شخصیتها حس کنند واقعاً افراد مستقلی هستند. اهداف و انگیزههای خودشان را دارند. اگر با آنها هماهنگ باشید، کنار شما میمانند و با شما میجنگند. اما اگر برخلاف منافعشان عمل کنید، واکنش نشان میدهند. ممکن است تنش ایجاد شود، همراهان ترک کنند یا حتی مجبور شوید با آنها بجنگید. اما اگر رابطه خود را با آنها بسازید، در نهایت کنار شما خواهند بود.»
ادلر اضافه کرد که همراهان بدون هشدار خیانت نمیکنند. شخصیتها به بازیکن پیش از رسیدن به نقطه بحران ااشتباهر میدهند. برای مثال، ممکن است یک همراه بگوید: «تو قصد داری من را همراه خودت ببری.»
باتوجهبه رفتارهای پیشین و آینده بازیکن، این جمله میتواند تأثیر زیادی روی رابطه و احتمال بروز درگیری داشته باشد. ادلر توضیح داد: «کاری که با یک همراه انجام میدهید ممکن است سایر همراهان را ناراحت کند. آنها پیش از رسیدن به نقطه بدون برگشت هشدار میدهند، مثل اینکه میگویند، اگر این کار را بکنی، دیگر برگشتی وجود ندارد.»