مدیرعامل مایکروسافت درباره اهمیت هوش هیجانی در دوران هوش مصنوعی صحبت کرد

بدون دیدگاه
مدیرعامل مایکروسافت درباره اهمیت هوش هیجانی در دوران هوش مصنوعی صحبت کرد

«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، می‌گوید با باهوش‌ترشدن هوش مصنوعی، انسان‌ها نمی‌توانند تنها به مغزشان برای عملیات موفق در محیط کار متکی باشند.

به ریپورت بیزینس اینسایدر، ساتیا نادلا در گفت‌وگو با «ماتیاس دوفنر»، مدیرعامل اکسل اشپرینگر، گفت با این نظر موافق است که چون هوش مصنوعی بسیاری از وظایف فنی را برعهده می‌گیرد، هوش هیجانی در محیط کار اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.

در دوران هوش مصنوعی هوش هیجانی در محیط کار اهمیت بالاتری پیدا خواهد کرد

نادلا در این گفتگو اشاره کرد: «بهره هوشی (IQ) جایگاه مهمی دارد، اما تنها چیزی نیست که در جهان لازم داریم. من همیشه احساس کرده‌ام، حداقل برای رهبران، اگر فقط IQ داشته باشید بدون هوش هیجانی، صرفاً IQ هدر می‌رود.» نادلا گفت که هوش اجتماعی نیز کلیدی است. او پیش‌تر گفته بود که همدلی یک مهارت مهم در کسب‌وکار است، نه فقط یک مهارت نرم.

ساتیا نادلا

دوفنر نیز پرسید آیا اهمیت همدلی بخشی از دلیلی است که مایکروسافت تصمیم گرفته افراد بیشتری را از اوایل سال آینده به دفتر بازگرداند. نادلا در پاسخ گفت که در عصر هوش مصنوعی، شناخت نقش همکاری انسانی اهمیت بیشتری پیدا کرده است و محیط کار بهترین ابزار همکاری محسوب می‌شود. بااین‌حال، او اضافه کرد که نمی‌خواهد در مورد دستورالعمل‌های برگشت به دفتر متعصب باشد.

نادلا به‌تازگی تیم رهبری مایکروسافت را مجدداً سازماندهی کرده تا جایگاه این شرکت در رقابت هوش مصنوعی را تقویت کند. او نیز «رولف هارمس» را که در مسیر عملیات موفق مایکروسافت در محاسبات ابری کمک کرده بود، به‌عنوان مشاور حوزه اقتصاد هوش مصنوعی منصوب کرده است. مایکروسافت با تیم جدید خود به دنبال هوش جامع مصنوعی است؛ این فناوری می‌تواند در مجموعه‌ای از وظایف پیچیده از انسان پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید:  نسخه بتای گراکی‌پدیا تا دو هفته دیگر منتشر می‌شود

مایکروسافت در سال ۲۰۲۵ هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کرده و نظارت بر عملکرد کارکنان را افزایش داده است. سخنگوی شرکت پیش‌تر گفته بود که اکثر این تعدیل نیروها براساس عملکرد نبوده‌اند، بلکه هدف آنها ساده‌سازی عملیات بوده است.

برچسب‌ها: مایکروسافت

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید