مدیرعامل اپیک گیمز می‌گوید استیم باید برچسب «ساخته‌شده با هوش مصنوعی» را کنار بگذارد

بدون دیدگاه
مدیرعامل اپیک گیمز می‌گوید استیم باید برچسب «ساخته‌شده با هوش مصنوعی» را کنار بگذارد

«تیم سوئینی»، مدیرعامل اپیک گیمز، در اظهارنظر جدیدی گفته که زمان کنار گذاشتن برچسب‌هایی مانند «ساخته شده با هوش مصنوعی» (Made with AI) در استیم و سایر استورهای بازی فرا رسیده است. او می‌گوید هوش مصنوعی به‌زودی در تمام فرایندهای تولید بازی‌ها نقش خواهد داشت و این برچسب‌ها عملاً بی‌معنی می‌شوند.

سوئینی در پاسخ به یوزری در ایکس که خواستار پاک کردن برچسب محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی در فروشگاه‌های دیجیتال شده بود، نوشت:

«برچسب هوش مصنوعی فقط در نشان دادنگاه‌های هنری برای اطلاع از نویسنده اثر، یا در بازارهای ارائه مجوز محتوا اهمیت دارد، جایی که خریداران باید وضعیت حقوقی محتوا را بدانند. اما برای فروشگاه‌های بازی منطقی نیست، چون هوش مصنوعی تقریباً در تمام تولیدات آینده نقش خواهد داشت.»

نگاه استیم به ساخت بازی با هوش مصنوعی

رویکرد استیم نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی‌ها در ابتدا محتاطانه بود، اما اکنون اجازه انتشار بازی‌هایی را که با کمک این ابزارها ساخته شده‌اند می‌دهد؛ به شرطی که این موضوع با ثبت برچسب اعلام شود. بااین‌حال، سوئینی که کنترل استور رقیب یعنی Epic Games Store را برعهده دارد، معتقد است که استفاده از چنین برچسبی دیگر ضرورت ندارد.

هوش مصنوعی استیم اپیک

چند وقت پیش نیز «جونگهون لی»، مدیرعامل استودیو ناشر بازی Nexon، در واکنش به انتقادها از استفاده از صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در بازی Arc Raiders گفته بود که «باید این‌طور فرض کنیم که همه شرکت‌های بازی‌سازی حالا از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند». سوئینی همان زمان هم در ایکس گفته بود که هوش مصنوعی «بهره‌وری انسان را در برخی بخش‌ها چند برابر افزایش می‌دهد»، اما این موضوع باید به‌جای کاهش نیروی انسانی باعث «ساخت بازی‌های بهتر شود.»

بیشتر بخوانید:  عرضه بازی Dying Light: The Beast جلو افتاد؛ هدیه غیر منتظره به طرفداران

اما همه توسعه‌دهندگان با پاک کردن این برچسب‌ها موافق نیستند. در سال‌های اخیر بسیاری از سازندگان مستقل از عبارت «بدون هوش مصنوعی» به‌عنوان یک مزیت رقابتی در معرفی بازی‌های خود استفاده می‌کنند.

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید