مایکروسافت با گیم پس به گیمرها خیانت کرد؛ انتقاد تند بنیان‌گذار ایکس باکس گیم استودیوز

بدون دیدگاه
تخفیف اعمال‌شده روی بسته‌های الحاقی از گیم‌ پس حذف شد

لورا فرایر، یکی از بنیان‌گذاران ایکس باکس گیم استودیوز در ویدیو جدیدی به‌شدت از تصمیمات اخیر مایکروسافت در قبال خدمت ایکس باکس گیم پس انتقاد کرد. او افزایش قیمت گیم پس آلتیمیت و معرفی سطوح تازه این اشتراک را «ترجیح منافع مالی بر کیفیت بازی» توصیف کرد. همان‌طور که گیمینگ‌بولت ریپورت داد، لورا فرایر گفت که شرکت یکی از آخرین مزیت‌های خود را از دست داده است.

لورا فرایر تأکید کرد که مدیران فعلی مایکروسافت شناختی از نیازهای بازار ندارند و این را یکی از چالش‌های ایکس باکس دانست: «مطمئن نیستم که مدیران فعلی درک درستی از عواملی داشته باشند که ایکس باکس را به برندی خاص تبدیل کرده است. آن‌ها مدام بر تصمیماتی پافشاری می‌کنند که نشان می‌دهد در دنیای خودشان زندگی می‌کنند و این همه نظر دیگر به گوش‌شان نمی‌رسد.»

لورا فرایر افزایش قیمت کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در آمریکا را نیز مورد انتقاد قرار داد؛ تصمیمی که به گفته برخی از تحلیل‌گران، بیشتر با هدف افزایش سود اتخاذ شد تا پاسخ به تعرفه‌های تجاری. او این روند را نتیجه‌ «فرهنگ تاییدگر» در میان مدیران ارشد مایکروسافت دانست؛ فرهنگی که از سال ۲۰۰۸ شکل گرفته و اکنون به‌طور کامل در ساختار برند نفوذ کرده است.

لورا فرایر سپس صحبت‌هایش گفت: «ایکس باکس مسیرش را با ارتقای مدل موفق قبلی تغییر نداد، بلکه آن را کنار گذاشت و دنبال چیزی رفت که درکش نمی‌کرد. ایکس باکس با افزایش قیمت اخیر یکی از آخرین برگ‌های برنده خود را از دست داد؛ زمانی بهترین انتخاب اقتصادی برای گیمرها بود. این افزایش قیمت‌ها بیش از هر چیزی بوی خیانت‌ می‌دهند. طمع، جای عشق به بازی را گرفته است.»

بیشتر بخوانید:  معرفی بازی موبایل My Talking Angela 2 | مراقبت از آنجلا در شهر مد و سرگرمی

افزایش قیمت گیم پس آلتیمیت تا ۳۰ دلار در ماه واکنش‌های زیادی را در صنعت بازی‌سازی به‌دنبال داشته است. لینا خان، رئیس سابق کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) نیز این تصمیم را نقد کرد و گفت: «خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت با افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها و اخراج‌های گسترده همراه بود که هم به بازیکن‌ها و هم به توسعه‌دهندگان آسیب زده است. همان‌طور که در صنایع مختلف دیده‌ایم، افزایش تمرکز بازار و افزایش قیمت‌ها اغلب هم‌زمان اتفاق می‌افتند. وقتی شرکت‌ها بیش‌ازحد بزرگ می‌شوند، می‌توانند بدون نگرانی از نوتیفیکیشندها، شرایط را برای مشتریان بدتر کنند.»

برچسب‌ها: مایکروسافت

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید