صنعت خودروسازی چین هر ماه بیش از هفت خودرو جدید معرفی می‌کند

بدون دیدگاه
صنعت خودروسازی چین هر ماه بیش از هفت خودرو جدید معرفی می‌کند

صنعت خودروسازی چین از نظر وسعت، میزان فروش و تعداد مدل‌های موجود درحال‌حاضر بی‌مثل است. علاوه‌براین، شتاب توسعه آن، شاخص چشمگیری برای درک وضعیت خودروسازان سنتی در خارج از چین محسوب می‌شود.

پیشرفت سریع این کشور و صنعت خودروسازی آن، در داخل و خارج از مرزهای چین، کم و بیش به توانایی معرفی مداوم مدل‌های جدید برمی‌گردد. این موضوع ارتباط نزدیکی با سهم بازار رو به رشد تولیدکنندگان چینی در مقیاس جهانی دارد.

صنعت خودرو تحت تأثیر چندین عنصر است که نقش مهمی در تعیین قدرت یک تولیدکننده دارند. یکی از آن‌ها نوآوری در کالاها است. درحال‌حاضر تقریباً ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ مدل مختلف خودروی سواری در سراسر جهان هست.

معرفی مدل های جدید

این دنیای وسیع از خودروهای جدید که شامل مدل‌های قدیمی با نام جدید هم می‌شود، به لطف برندهای چینی متنوع‌تر شده است. تولیدکنندگان چینی تا اواسط نوامبر امسال از ۷۸ مدل جدید رونمایی کردند که متوسط ماهانه هفت مدل جدید چینی را نشان می‌دهد.

مقایسه صنعت خودروسازی چین با سایر نقاط جهان در زمینه معرفی مدل‌های جدید

این رقم در مقایسه با عملکرد سایر خودروسازان بسیار قابل‌توجه است. در همین دوره زمانی، تولیدکنندگان ژاپنی با معرفی ۳۲ مدل جدید نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان همتایان چینی خود بودند. در همین مدت، خودروسازان اروپایی ۲۷ مدل و آمریکایی‌ها ۱۰ مدل جدید را معرفی کردند.

البته چون، با در نظر گرفتن اینکه چین برندهای خودرویی بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد، عرضه تعداد بالایی از مدل‌های جدید برای این کشور نسبتاً آسان‌تر است. اما، عملکرد آن‌ها در مقایسه با اروپا، ژاپن، ایالات متحده و کره همچنان چشمگیر بوده است، حتی اگر میانگین مدل‌های جدید به ازای هر تولیدکننده را در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید:  بی ام و M5 منصوری با ۸۳۸ اسب‌بخار قدرت و اگزوز سه‌گانه معرفی شد
صنعت خودروسازی چینصنعت خودروسازی چین

چین بار دیگر با میانگین ۴.۱ مدل جدید به ازای هر تولیدکننده (۱۹ شرکت بزرگ) در رتبه اول قرار دارد. ژاپن با میانگین ۴ مدل جدید به ازای هر تولیدکننده در رتبه بعدی قرار دارد، درحالی‌که سایر کشور‌ها میانگین پایین‌تری را نشان می‌دهند.

داشتن طیف وسیع‌تری از کالاها لزوماً به معنای فروش بیشتر نیست. بااین‌حال، نوآوری و توجه به نظر مشتریان اهمیت زیادی در بقا و رشد یک تولیدکننده دارد. این یکی از دلایل عملیات موفق روزافزون بسیاری از خودروسازان چینی در خارج از این کشور است. آیا غرب به این موضوع توجه می‌کند و شتاب توسعه مدل‌های جدید خود را افزایش می‌دهد؟ در آینده خواهیم فهمید.

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید