بی ام و iX3 و پلتفرم نیوکلاس، خط محصول این شرکت را تغییر خواهند داد

بدون دیدگاه
بی ام و iX3 و پلتفرم نیوکلاس، خط محصول این شرکت را تغییر خواهند داد

بی ام و iX3 و معماری نیو کلاس طی ۲۴ ماه آینده به‌طور اساسی خط تولید خودروساز آلمانی را تغییر خواهند داد. بی ام و قصد دارد معماری دیجیتال این سکوی نرم‌افزاری را به تمام مدل‌های خود گسترش دهد و برای عرضه بیش از ۴۰ مدل جدید یا فیس‌لیفت برنامه‌ریزی کرده است.

به گفته «مایک رایشلت» رئیس بخش نیو کلاس بی ام و، این سکوی نرم‌افزاری نشانگر «یک جهش کوانتومی در فناوری» است که حتماً باید در مدل‌های کنونی مورد استفاده قرار بگیرد. او سپس افزود:

«ما آنچنان پیشرفت بزرگی با نیو کلاس داشته‌ایم که انگار یک نسل به جلو پریده‌ایم؛ بنابراین باید این معماری را در سراسر خط تولید خود گسترش دهیم.»

این به‌روزرسانی شامل تغییر ساختار بدنه مدل‌های موجود نخواهد شد. در عوض، بی ام و مرتبط‌ترین جنبه‌های نیو کلاس را در مدل‌های قبلی ادغام خواهد کرد که شامل زبان طراحی، iDrive پانوراما، سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته و سایر امکانات دیجیتال ازجمله افزایش ایمنی سایبری، بهبود به‌روزرسانی‌های بی‌سیم و دستیارهای هوش مصنوعی می‌شود.

بی ام و iX3، اولین خودرو نرم‌افزاری باواریایی‌ها

اگرچه سکوی نرم‌افزاری iX3 و نیو کلاس نشان‌دهنده یک تغییر طراحی اساسی برای این خودروساز است، اما این کراس‌اوور نیز اولین خودروی مبتنی‌بر نرم‌افزار بی ام و محسوب می‌شود. iX3 دارای چهار «ابرمغز» است که تعداد واحدهای کنترل کامپیوتری را کاهش می‌دهند.

این کامپیوترهای جدید به بی ام و کنترل بیشتری روی نحوه عملکرد خودرو می‌دهند و یکی از آن‌ها دینامیک خودرو را کنترل می‌کند. بی ام و آن را «Heart of Joy» می‌نامد، که با ۱۰ برابر شتاب پردازش، عملکرد پیشرانه، ترمزها، بازیابی انرژی و فرمان‌دهی را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:  نگاهی به قیمت خودرو در بازار آزاد و سومین ماه تابستان [شهریور ۱۴۰۴]
کابین هوشمند

یکی دیگر از ابرمغزها وظیفه کنترل سیستم‌های کمک‌راننده را برعهده دارد و دوتای دیگر سیستم سرگرمی و امکانات رفاهی را کنترل می‌کنند. این معماری دیجیتال ضمن پاک کردن ۶۱۰ متر سیم‌کشی، وزن خودرو را ۳۰ درصد نسبت به فناوری قبلی کاهش می‌دهد.

اقدام برای یکپارچه‌سازی سکوی نرم‌افزاری دیجیتال نیو کلاس در سایر کالاها بی ام و احتمالاً به این معناست که مدل‌های آینده مجموعه اصلی دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی را حفظ خواهند کرد. پیش از نهایی شدن طراحی iX3، بی ام و به این نتیجه رسید که مشتریان استفاده از دستگیره چرخان سنتی تغییر حجم صدا را ترجیح می‌دهند، بنابراین آن را در کراس‌اوور جدید حفظ کرد.

بی ام و iX3

رایشلت نگفته است که عرضه این مدل‌های جدید چه زمانی آغاز خواهد شد، اما برنامه‌ریزی برای عرضه ۴۰ خودرو در طول ۲۴ ماه به معنای معرفی بیش از یک مدل در هر ماه است.

برچسب‌ها: BMW

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید