بررسی بازی A Pizza Delivery؛ فراتر از تحویل پیتزا

بدون دیدگاه
کاور و لوگوی بازی A Pizza Delivery

برخی بازی‌های مستقل در جایی میان تجربه‌های کوتاه و معناگرا قرار می‌گیرند؛ آثاری که بیش از آن‌که به دنبال ارائه‌ی چالش‌های پیچیده یا گیم‌پلی طولانی باشند، قصد دارند احساس یا داستانی خاص را منتقل کنند. A Pizza Delivery هم دقیقاً در همین دسته قرار می‌گیرد. اثری کوچک اما صادقانه که در قالب داستانی ساده درباره‌ی پیکی که پیتزا تحویل می‌دهد، نگاهی عمیق‌تر به زندگی روزمره و ارتباطات انسانی می‌اندازد. نتیجه، تجربه‌ای است که گرچه از نظر گیم‌پلی و عمق مکانیکی محدود است، اما در روایت و فضاسازی موفق می‌شود مخاطبش را درگیر کند؛ هرچند نه برای مدت طولانی.

روایت بازی نقطه‌ی شروعی ساده دارد: شما در نقش یک پیک پیتزا در شهری آرام و نسبتاً کوچک ظاهر می‌شوید و باید سفارش‌ها را به مقصد برسانید. اما در پسِ این ظاهر معمولی، سازندگان تلاش کرده‌اند لایه‌های احساسی و فلسفی به ماجرا اضافه کنند. هر سفارش در واقع بخشی از داستانی بزرگ‌تر است که از خلال گفت‌وگوها، مکان‌ها و برخوردهای کوتاه شکل می‌گیرد. A Pizza Delivery به‌جای آنکه روایتی خطی و مستقیم داشته باشد، از سبک روایت جزیی‌نگر استفاده می‌کند؛ یعنی با قطعات کوچکی از اطلاعات، خاطرات یا گفت‌وگوها، تصویری از شخصیت اصلی و دنیای اطرافش می‌سازد. همین رویکرد باعث می‌شود حس واقع‌گرایانه‌تری در جریان تجربه شکل بگیرد، گویی زندگی واقعی را دنبال می‌کنید نه یک قصه‌ی ازپیش‌نوشته‌شده.

بیشتر بخوانید:  سیستم مورد نیاز بتلفیلد ۶ اعلام شد

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید