استودیو Redemption Road سپس به نمونههایی از ویژگیهای تعاملی بازی اشاره کرد؛ برای مثال بازیکنها میتوانند یک کارخانه برش چوب را به نقطهای استراتژیک برای نبرد تبدیل کنند. نیز شکستن درختها و افتادن آنها میتواند به آسیب سربازانی که در اطرافشان هستند، منجر شود. بازیکنها با آزادی عمل کاملی میتوانند به صورت تکنفره یا همراه با ارتش شخصی هزار نفری خود در نقشه گسترده بازی به کاوش و نبرد بپردازند.
سازنده افزود: «ما قصد داشتیم تا همه این کارها را با کمک کامل از حالت مولتیپلیر ۴ نفره با قابلیت لاگین و لاگآوت انجام دهیم و به این هدف هم رسیدیم. فقط به کمی زمان بیشتر برای بهبود محتوا نیاز داریم تا بتوانیم بابت پولی که برای بازی دریافت میکنیم، خیالی راحت داشته باشیم.»
در حالی که هماکنون زمزمههایی مبنی بر تبدیل شدن بازی Kingmakers به «The Day Before دیگر» وجود دارند، استودیو Redemption Road قول داده است تا بهزودی یک تریلر با محوریت بررسی کردن عمیق و جامع بازی که حدود ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید را به اشتراک گذارد. این بازی که سال گذشته رونمایی شد، بازیکنها را در نقش سربازهایی مدرن تا دندان مسلح قرار میدهد که باید با تفنگ، نارنجک، هلیکوپتر و اتومبیلهای امروزی به درون نبردهای قرون وسطایی یورش ببرند.