استون مارتین از مدل جدیدی با نام DB12 S رونمایی کرد که بهعنوان ورژنی پرچمدار سری DB12 شناخته میشود. این خودرو در کنار DBX S و Vantage S، بخشی از برنامهی آدریان هالمارک، مدیرعامل شرکت، برای گسترش تنوع مدلها محسوب میشود.
ورژنی جدید DB12 با تغییرات فنی و دینامیکی متعددی همراه شده تا تجربهی رانندگی هیجانانگیزتری ارائه دهد.
در زیر کاپوت، موتور هشت سیلندر ۴ لیتری تویینتوربو اکنون ۶۹۱ اسببخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند؛ افزایشی ۲۰ اسببخاری نسبتبه ورژنی استاندارد.
تعویض دندههای سریعتر و سیستم لانچ کنترل بهبودیافته باعث میشود تا ورژنی کوپهی خودرو در ۳٫۴ ثانیه از حالت سکون به شتاب ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. مدل Volante (کابریو) در ۳٫۵ ثانیه به این شتاب میرسد. حداکثر شتاب خودرو ۳۲۵ کیلومتربرساعت است.
DB12 S ترمزهای کربنسرامیکی دارد که حدود ۲۶ کیلوگرم از وزن فنربندی را کاهش میدهد. دیسکها در جلو ۱۶٫۱ اینچ و در عقب ۱۴٫۲ اینچ قطر دارند و از سیستم جدید کنترل ترمز استون مارتین بهره میبرند.
مهندسان شرکت برای DB12 S گزینهها پدال گاز و فرمان را بازنگری کردهاند، کمکفنرهای Bilstein DTX را بهینه کردهاند و دیفرانسیل عقب الکترونیکی را بهبود دادهاند. میلتعادل عقب سختتر شده تا فرمانپذیری دقیقتر شود.
ورژنی S با جزئیاتی متمایز از مدل اصلی قابل تشخیص است. جلوپنجره از اسپلیتر دوبخشی بهره میبرد که نیروی روبهپایین را افزایش میدهد و جریان هوا را بهینه هدایت میکند.
روی کاپوت، دریچههای تهویهی جدیدی قرار گرفتهاند که بهصورت استاندارد با پوشش مشکی براق و بهصورت سفارشی از فیبرکربن عرضه میشوند. در عقب اسپویلر ثابت، دیفیوزر جدید و چهار لاگآوتی اگزوز استیل دوتایی دیده میشود.
سیستم اگزوز تیتانیومی سفارشی قابل انتخاب است که ۱٫۵ دسیبل صدای بیشتر تولید میکند و ۱۱٫۷ کیلوگرم سبکتر است.
در کابین، دکمهی چرخان فلزی قرمز رنگبندی برای انتخاب حالت رانندگی روی کنسول مرکزی قرار گرفته که رنگبندی آن با نشان S روی بدنه هماهنگ است. فضای داخلی با سه تریم متفاوت شامل چرم و جیر قابل سفارشیسازی است.
DB12 S در دو ورژنی کوپه و کبریو (روباز) قابل سفارش است و تحویل آن از سهماههی نخست ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. هنوز قیمت رسمی خودرو را نمیدانیم؛ اما چون، با در نظر گرفتن قیمت پایهی ۲۵۰ هزار دلاری DB12 استاندارد، انتظار میرود مدل جدید بیش از ۲۷۵ هزار دلار قیمت داشته باشد.