اینستاگرام رابط کاربری جدیدی متمرکز بر Reels آزمایش می‌کند

بدون دیدگاه
اینستاگرام رابط کاربری جدیدی متمرکز بر Reels آزمایش می‌کند

اینستاگرام درحال آزمایش یک رابط یوزری جدید متمرکز بر Reels در هند و کره جنوبی است که در همان ابتدا وقتی اپلیکیشن را باز می‌کنید، صفحه Reels را نشان می‌دهد.

طبق ریپورت‌ها، این طراحی جدید تجربه یوزری را حول محور ویدیوهای کوتاه متمرکز می‌کند و نحوه اجازه دسترسی یوزران به محتوا را تغییر می‌دهد. پیش از این، اینستاگرام نمونه‌ای مشابه را اوایل ماه جاری میلادی همراه با معرفی اولین اپ آیپد خود نشان داده بود.

اینستاگرام رابط یوزری جدیدی متمرکز بر Reels آزمایش می‌کند

در این رابط تازه، بخش Stories مانند گذشته در بالای صفحه قرار دارد، اما دکمه DM اکنون در مرکز نوار ناوبری دیده می‌شود و تب Reels به جایگاه دوم منتقل شده است. یوزران می‌توانند با سوایپ بین این تب‌ها جابه‌جا شوند و به‌راحتی بین محتواهای مختلف حرکت کنند. نیز، تب Following که اکنون کنار Reels قرار گرفته، سه گزینه ارائه می‌دهد: All برای نشان دادن همه پست‌ها و Reels پیشنهادی از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید، Friends برای محتوای منتشرشده توسط دوستان شما و Latest برای تازه‌ترین پست‌ها و Reels، که تجربه‌ای شخصی‌تر و سازمان‌یافته‌تر برای یوزر ایجاد می‌کند.

اینستاگرام اعلام کرده که این بازطراحی فعلاً با تعداد محدودی از یوزران آزمایش می‌شود، اما هدف این است که در آینده به‌صورت جهانی اجرا شود. این تغییرات نشان‌دهنده تمرکز بیشتر اپلیکیشن بر ویدیوهای کوتاه و افزایش تعامل یوزران است. هفته گذشته، متا اعلام کرد که اینستاگرام از مرز ۳ میلیارد یوزر ماهانه عبور کرده است و رشد چشمگیر آن عمدتاً به‌دلیل محبوبیت ویدیوهای کوتاه است که در سکوی نرم‌افزاری‌های مختلف متا بیش از ۴٫۵ میلیارد بار به اشتراک گذاشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:  رکوردداران اینستاگرام فارسی در نیمه نخست ۱۴۰۴؛ از صدرنشینی ریوندی تا سقوط علیخانی و صعود آیسان اسلامی

به‌همین‌دلیل، Reels و DM در طراحی جدید جایگاه برجسته‌ای یافته‌اند تا یوزران سریع‌تر بتوانند محتواها را دیدن و با دیگران تعامل داشته باشند. این تغییرات بخشی از استراتژی متا برای افزایش زمان حضور یوزران در اپلیکیشن و تقویت تعامل با محتواهای ویدیویی کوتاه است.

در مجموع، اینستاگرام با این رابط یوزری جدید قصد دارد تجربه یوزران را ساده‌تر، جذاب‌تر و متمرکز بر ویدیوهای کوتاه کند، اجازه دسترسی به محتوا و نوتیفیکیشن‌ها را بهینه‌سازی نماید و تعاملات اجتماعی را در اپلیکیشن افزایش دهد.

برچسب‌ها: اپل, اینستاگرام

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید