مرسدس بنز بالاخره تصمیم دارد تا ورژنای کوچک و ارزان از G کلاس را به بازار عرضه کند. این خودرو که در رسانهها با عنوان بنز مینی G کلاس شهرت یافته است، روی یک شاسی نردبانی قرار خواهد گرفت. تمامی قطعات مورد استفاده برای ساخت این خودرو منحصربهفرد هستند و طراحی آن نیز مدرنتر از G کلاس اصلی است.
مرسدس بنز وعده داده است که شاسیبلند جدید خود را طی دو سال آینده عرضه کند. این خودرو نقطه شروعی برای طیف جدیدی از مدلهای این برند است. در واقع مرسدس تصمیم دارد تا G کلاس را به یک برند مستقل تبدیل کند. مشابه این تصمیم را جگوار لندرور با برند رنجروور انجام داد و این خودرو از لندرور رنجروور، به یک برند جداگانه تحت عنوان خودروهای خانواده رنجروور تبدیل شد.
بنز مینی G کلاس، یک خودرو منحصربهفرد است
«اولا کالنیوس»، مدیرعامل مرسدس بنز، در نشان دادنگاه مونیخ به رسانهها وعده داد که نمونههای آزمایشی بنز مینی G کلاس خیلی زود در جادهها حاضر خواهند شد. نیز پیش نشان دادن جدیدی از قسمت عقب مدل جدید در رسانهها منتشر شده است. «مارکوس شفر»، مدیر بخش فناوری مرسدس بنز، تایید کرد که مینی G کلاس براساس یک سکوی نرمافزاری منحصربهفرد ساخته خواهد شد تا شخصیت اصیل داشته باشد.
به گفته شفر، مرسدس بنز G کلاس یک خودرو خاص و اصیل محسوب میشود:
«بنز G کلاس کوچک نیز باید اصیل باشد. بنابراین ما نمیتوانیم یک سکوی نرمافزاری را از بین سکوی نرمافزاریهای موجود انتخاب کنیم و باید سکوی نرمافزاری خاص این خودرو را بسازیم.»
به گفته او، سکوی نرمافزاری مینی G کلاس با عنوان شاسی نردبانی مینیاتوری شناخته خواهد شد. این شاسی به اندازه سکوی نرمافزاری G کلاس اصلی نردبانی نیست اما از نظر سیستم تعلیق و اندازه چرخ در سطح مشابهی قرار دارد.
به گفته شفر، بنز مینی G کلاس از تعداد قابلتوجهی قطعات منحصربهفرد استفاده خواهد کرد که بهصورت اختصاصی برای این مدل ساخته شدهاند. بیشتر این قطعات مربوط به بدنه خودرو هستند. به گفته او، تیم طراحی با گذشت زمان و نگاه به قابلیتهای خودرو، به این نتیجه رسید که همه چیز باید منحصربهفرد باشد.
نسل فعلی بنز G کلاس با موتورهای درونسوز و برقی عرضه میشود. بااینحال رسانه بریتانیایی اتوکار متوجه شده است که مینی G کلاس تنها بهصورت برقی فروخته خواهد شد. جزئیات پیشرانههای این مدل هنوز مشخص نیست.