شرکت الکترونیک آرتز و استودیو Visceral Games در سال ۲۰۱۰ یک بازی اکشن و ماجراجویی به نام Dante’s Inferno را منتشر کردند که قرار بود رقیبی مستقیم برای بازی God of War پلی استیشن باشد. داستان این بازی با الهام مستقیم یکی از مشهورترین آثار ادبی جهان یعنی کمدی الهی اثر دانته آلیگری نوشته شده بود. در این داستان دانته در تلاش برای نجات روح همسرش به نام بئاتریس به جهنم سفر میکرد و در این مسیر با لوسیفر و دیگر نیروهای شیطانی روبرو میشد.
اکنون که حدود ۱۵ سال از عرضه بازی Dante’s Inferno گذشته است، جزئیات جدیدی درباره داستان دنباله کنسل شده آن به نام Dante’s Inferno 2: Purgatorio در اختیار داریم. طبق جدیدترین اخبار بازی و به نقل از رسانه گیماسپات، ریپورت مفصلی درباره داستان این دنباله فاش شده است که شامل تجزیه و تحلیل جامعی از روایت آن میشود.
طبق ریپورت، داستان بازی Dante’s Inferno 2: Purgatorio از جایی شروع میشد که دانته تصمیم میگیرد از کوه برزخ بالا برود و دوباره همسرش را پیدا کند تا با کمک یکد برنامهیگر به سمت دیگر جهان پس از مرگ یعنی باغ عدن که نماد بهشت است، برسند. هر طبقه از کوه برزخ نماد یکی از هفت گناه کبیره بود؛ بنابراین دانته باید در هر طبقه یکی از گناهان خود را پاک میکرد و با تجسم هیولایی آن به مبارزه میخرید.
دانته سپس داستان خود را درگیر نبردی میان بهشت و جهنم میدید که با آزاد کردن لوسیفر از جهنم و سپس حمله او به جهان میان بهشت و جهنم یعنی دوزخ، شدت گرفته بود. در این میان بازیکنها شاهد برگشت لوسیای مقدس، فرشته نگهبان دانته در بسته الحاقی بازی اول و ویرجیل شاعر بودند تا به شخصیت اصلی داستان در سفر جدیدش کمک کنند. دانته باید برای رسیدن به هدفش علاوه بر مبارزه با شیاطین جهنمی، برخی فرشتههای مقدسی که او را دشمن خود میدانستند را هم شکست میداد.













