آمازون بهتازگی از شروع کردن ابزار جدیدی با نام Lens Live خبر داده است که تجربه خرید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مشتریان ممکن میکند.
به ریپورت تککرانچ، ابزار Lens Live به نوعی یک ارتقا برای قابلیت Amazon Lens است که به یوزران امکان میدهد کالاها جدید را با کشفی تصویری کشف کنند. این خدمت مشابه خدمتهایی مانند Google Lens و Pinterest Lens است. این ابزار نیز با دستیار خرید هوش مصنوعی آمازون به نام Rufus یکپارچه خواهد شد تا اطلاعات بیشتری درباره کالاها در اختیار یوزران قرار دهد.
Lens Live کشف و مقایسه کالاها با هوش مصنوعی را ممکن میکند
البته Lens Live جایگزین ابزار کشفی تصویری Amazon Lens نخواهد شد. در عوض Lens Live قابلیتی به Amazon Lens اضافه میکند تا بتوانید گوشی خود را به سمت اشیایی که در دنیای واقعی میبینید بگیرید و کالاها مشابه را در پایین صفحه دیدن کنید.
این قابلیت جدید یکی از چندین روش مبتنی بر هوش مصنوعی است که آمازون برای کمک به خریداران آنلاین معرفی کرده است. آمازون در طی یک سال گذشته قابلیتهای هوش مصنوعی زیادی معرفی کرده است، از جمله دستیار هوش مصنوعی Rufus، هدایتگری استفادههای خرید مبتنی بر هوش مصنوعی، نقد و بررسی کردن کالاها با هوش مصنوعی، ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن لباسهای متناسب، ارائه خلاصههای صوتی، پیشنهادهای خرید شخصیسازیشده و ابزارهایی ویژه فروشندگان.
Lens Live نیز به یوزران اجازه میدهد تا وقتی در فروشگاههای فیزیکی هستند، بررسی کردن کنند و ببینند آیا آمازون کالاهای مشابه را با قیمت بهتری عرضه میکند یا خیر.
مشتریان در هنگام استفاده از قابلیت جدید Lens Live میتوانند روی هر آیتمی که در نمای دوربین خود میبینند ضربه بزنند تا این قابلیت جدید روی آن محصول تمرکز کند. نیز اگر محصول مشابهی را پیدا کنند، میتوانند با لمس آیکون (+) آن را به کیف خرید اضافه کرده یا با لمس آیکون قلب آن را در فهرست علاقهمندیهای خود ثبت کنند.
قابلیت Lens Live ابتدا در اپلیکیشن Amazon Shopping در iOS در دسترس یوزران قرار میگیرد. نیز این قابلیت در آغاز فقط برای مشتریان آمازون در ایالات متحده عرضه میشود.