کمیسیون اروپا بهدلیل اقدامات ضدرقابتی گوگل در حوزهی تبلیغات، این شرکت را ۳٫۵ میلیارد دلار جریمه کرد.
بهگفتهی کمیسیون اروپا، گوگل از موقعیت برتر خود در حوزهی تبلیغات سوءاستفاده میکند و هزینهها را برای تبلیغکنندگان و ناشران بالا میبرد؛ موردی که میتواند قیمت نهایی را برای یوزران بالا ببرد.
کمیسیون اروپا ۶۰ روز به گوگل فرصت داد تا طرحی برای توقف فعالیتهای ضدرقابتی خود ارائه دهد. مقامات این نهاد گفتند در صورت ارائهنشدن یک طرح قابلاجرا از سوی گوگل، لحظهای درنگبندی نخواهند کرد و خودشان روش مناسب را در پیش خواهند گرفت.
راهکار نهایی کمیسیون اروپا میتواند در نهایت غول فناوری آمریکایی را وادار به فروش بخشی از کسبوکار تبلیغاتش کند.
مقامات گوگل تصمیم جدید کمیسیون اروپا را «اشتباه» توصیف کردند و گفتند بهزودی درخواست تجدیدنظر خواهند داد.
گوگل گفت چنین جریمهی غیرموجهی به هزاران کسبوکار اروپایی ضربهی مهلکی میزند و کسب درآمد را برای آنها دشوار میکند.