استودیو آبسیدین اینترتینمنت در سال ۲۰۱۵ بازی نقشآفرینی و تاکتیکال Pillars of Eternity را منتشر کرد. گیمپلی این بازی بر پایه مبارزات گروهی زمان واقعی پیشرفته بود و در این سالها برخی علاقهمندان خواستار اضافه شدن حالت مبارزات نوبتی بودهاند. حال آبسیدین تایید کرده است که بتای حالت نوبتی به زودی به بازی Pillars of Eternity اضافه میشود تا بازیکنها شاهد یکی از مهمترین تغییرات بازی در ۱۰ سال گذشته باشند.
براساس آخرین اخبار بازی و به نقل از گیماسپات، آبسیدین رسما اعلام کرد که بتای عمومی حالت نوبتی Pillars of Eternity در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۵ (۱۴ آبان ۱۴۰۴) منتشر خواهد شد. این استودیو نیز یک تریلر معرفی برای حالت نوبتی جدید را به اشتراک گذاشت تا بازیکنها آن را در عمل دیدن کنند. به گفته توسعهدهنده، حالت مبارزه زمان واقعی نیز پس از دریافت نظر طرفداران از تجربه Pillars of Eternity 2: Deadfire شامل بهبودهای زیادی شده است.
آبسیدین پس از دریافت نظر بازیکنها تصمیم گرفت تا هر دور از مبارزات را تحت تاثیر شتاب کلی شخصیتها قرار دهد تا از این طریق ارزش ویژگیها و مکانیسمهای استراتژی زمان واقعی همراه با مکث (Real-Time with Pause) ارتقا پیدا کند. نیز بازیکنها باید اقداماتی آزادانهتر اما هوشمندانه بگیرند؛ برای مثال تعویض سلاح، نوشیدن معجون یا فعال کردن قدرتها رایگان هستند، اما هر اقدام برای ایجاد تعادل تنها در یک نوبت قابل انجام است و فقط به یک نوع در آن نوبت محدود میشود.













