تویوتا و لکسوس موتور V8 جدید را برای خودروهای اسپرت بعدی خود تأیید کردند

بدون دیدگاه
موتور V8 جدید

تویوتا و لکسوس رسماً توسعه یک موتور V8 جدید را برای خودروهای اسپرت پرفورمنس آینده خود تایید کردند. این موضوع تعهد آن‌ها به استفاده از موتورهای درون‌سوز در کنار فناوری هیبریدی را نشان می‌دهد. موتور V8 جدید قلب تپنده ابرخودرو تویوتا GR GT3 است. نیز یک نوع از آن روی ورژن تولیدی کانسپت لکسوس اسپرت شروع کردن کردن خواهد شد. این اقدام دو پروژه بلندپروازانه این خودروساز را به هم پیوند ‌می‌دهد. 

در ابتدا شایعاتی درباره هیبریدی بودن این پیشرانه مطرح شده بود. بااین‌وجود ورژن کاملاً درون‌سوز پیشرانه جدید توسط «تاکاشی اوهارا»، رئیس بخش پیشرانه تویوتا، در نشان دادنگاه ژاپن موبیلیتی معرفی شد. او گفت که این موتور V8 برای عملکرد عالی در دور موتور بالا به‌جای گشتاور پایین توسعه داده می‌شود. وی گفت که این پیشرانه جدید، مکمل موتورهای چهارسیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری تویوتا است. موتور V8 جدید معماری مشترکی با موتور چهارسیلندر توربوشارژ ۲ لیتری دارد. معماری مشترک این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که یک موتور V8 توئین توربو ۴ لیتری با توان بیش از ۸۰۰ اسب بخار در دست توسعه قرار دارد.

درحالی‌که اوهارا شخصاً موتورهای غیرالکتریکی با دنده دستی را برای خودروهای اسپرت جاده‌ای ترجیح می‌دهد، GR GT3 دارای گیربکس اتوماتیک و احتمالاً سیستم کمکی هیبریدی است. بااین‌حال، برخلاف سیستم‌های پلاگین هیبریدی که توسط رقبایی مانند لامبورگینی و مرسدس AMG استفاده می‌شوند، انتظار می‌رود تویوتا از یک سیستم هیبریدی خودشارژ استفاده کند.

تلفیق موتور V8 جدید با روح لکسوس LFA

کانسپت لکسوس اسپرت که روح LFA نمادین را زنده می‌کند و جانشین بالقوه لکسوس LC محسوب می‌شود، از موتور V8 جدید در تنظیم کردن متفاوتی استفاده خواهد کرد. این مدل ابتدا در هفته خودروی مونتری رونمایی شد. مدتی بعد جانشین لکسوس LC در نشان دادنگاه ژاپن موبیلیتی به شکلی اصلاح‌شده‌تر به نشان دادن درآمد. مدل یاد شده دارای کابین دونفره شیک با نشان دادنگر دیجیتال منحنی و فرمان یو‌غ‌شکل است. طراحی داخلی، ازجمله نشانگرهای باتری و شارژ، نشانگر یک پیشرانه هیبریدی است، نه یک سیستم تمام‌برقی که در ابتدا شایعه شده بود.

بیشتر بخوانید:  شرط افتتاح حساب وکالتی از شروط ثبت نام ایران خودرو حذف شد

اوهارا اشاره کرد که موتور هشت سیلندر خورجینی در چندین ورژن عرضه خواهد شد: یک ورژن «ملایم» که احتمالاً برای لکسوس اسپرت در نظر گرفته شده است. ورژن دوم با لقب «عضلانی» نیز برای تویوتا GR GT3 مخصوص پیست طراحی شده است. این حرکت استراتژیک، تعهد دوگانه تویوتا به عملکرد و نوآوری را برجسته می‌کند و ترکیبی از هنر سنتی موتورسازی با پیشرفت‌های مدرن هیبریدی است.

لکسوس

در تاریخ ۵ دسامبر (۱۴ آذرماه)، تویوتا از ابرخودرو GR GT3 رونمایی خواهد کرد. نیز شرکت ژاپنی جزئیات کاملی در مورد این موتور V8 نسل بعدی ارائه خواهد داد که نقطه عطف مهمی در تکامل خط تولید تویوتا محسوب می‌شود.

برچسب‌ها: تویوتا, لامبورگینی, لکسوس

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید