بازی Ghost of Yotei برخلاف روند معمول سونی در افزایش چشمگیر بودجه دنباله آثار انحصاری پلی استیشن با بودجهای مشابه ورژن قبلی ساخته میشود. برایان فلمینگ، یکی از بنیانگذاران استودیو ساکر پانچ اعلام کرد که بودجه توسعه گوست آو یوتی تفاوت چندانی با Ghost of Tsushima ندارد. تعداد اعضای تیم توسعهدهنده و مدت زمان تولید نیز تقریبا مشابه گوست آو سوشیما است.
برایان فلمینگ در گفتوگو با رسانه گیم فایل تأکید کرد که روند تولید Ghost of Yotei از نظر زمانی و نیروی انسانی بسیار شبیه به Ghost of Tsushima بوده است. تولید ورژن قبلی حدود ۶۰ میلیون دلار هزینه داشت و دنباله بازی نیز با بودجهای مشابه پیشرفته است: «وقتی به هزینهها، تعداد نفر-ماهها و اندازه تیم توسعه گوست آو یوتی نگاه میکنیم، همهچیز واقعا بسیار مشابه قبل است.»
بهنظر میرسد که شرکتهای بزرگ مشغول بازنگری در رویکردهای خود هستند و بودجهها را کاهش میدهند. اگر یک بازی با هزینه ۳۰۰ میلیون دلار شکست بخورد، ضرر بزرگی برای شرکت بههمراه دارد. هرچند Concord یک بازی تکنفره نبود، اما شکست بازی نمونهای از این وضعیت بود. از آن زمان سونی در زمینه تخصیص بودجه و سیاستهای توسعه بازیهایش محتاطانهتر عمل کرده است.