به نقل از Gamespot، بهریپورت بلومبرگ، یوبیسافت مدتی روی یک ورژنی جدید از Splinter Cell کار میکرد؛ عنوانی که قرار بود رویکرد GaaS داشته باشد. اما این پروژه سپس تغییر مسیر داد و تبدیل به بازی XDefiant شد؛ بازیای که ناشر تنها مدت کوتاهی پس از انتشار آن را تعطیل کرد. این اطلاعات توسط نیک هرمن مطرح شده است؛ توسعهدهندهای که مدتی روی این پروژه کار کرده و سپس برای تأسیس استودیوی AdHoc جدا شده است؛ همان تیمی که اخیراً بازی اپیزودیک Dispatch را با عملیات موفق منتشر کرد.
هرمن در گفتگو با بلومبرگ گفت: «خیلی هیجانزده بودم که بخشی از این پروژه باشم و به احیای Splinter Cell کمک کنم؛ مخصوصاً چون این مجموعه مدتها در سکوت بود. فکر میکردیم میتوانیم داستانی عالی بسازیم و چیزی ارائه کنیم که طرفدارها دوست داشته باشند.»
بلومبرگ ریپورت داده است که توسعهی این ورژن تنها «چند ماه» طول کشیده و هرمن نیز تایید کرده است که یوبیسافت قصد داشت عناصر خدمتمحور را وارد بازی کند. او گفت: «تلاش کردیم. گفتیم بیایید یک بازی داستانمحور بسازیم که GaaS هم باشد. سعی داشتیم این دو مفهوم را کنار هم منطقی کنیم و نمونههای اولیهی خیلی جذابی هم ساختیم.»
بااینحال طبق ریپورت، یوبیسافت بهمرور «علاقهاش را از دست داد» و تصمیم گرفت بهجای این پروژه، یک بازی در سبک شوتر رقابتی توسعه دهد تا بتواند با Call of Duty رقابت کند. نتیجهی این تصمیم بازی XDefiant به کارگردانی مارک روبین، رئیس سابق مجموعه کالاف دیوتی شد.
این بازی پس از یک سال تعطیل شد و بخشی از نیروهای سازنده نیز تعدیل شدند. هرمن افزود: «فکر میکردیم داریم چیزی واقعاً عالی میسازیم. اما یک لحظه میفهمی تمام چیزهایی که برایت مهم است، دیگر برای آنها اهمیت ندارد. این در صنعت بازی کاملاً رایج است.»
اگرچه آن ورژن جدید اسپلینتر سل هرگز به بازار نمیآید، اما ریمیک بازی Splinter Cell اکنون بهطور رسمی در دست ساخت است. در بیرون از دنیای بازیها، انیمیشن Splinter Cell: Deathwatch در اکتبر روی نتفلیکس پخش شد و بهشتاب برای فصل دوم تمدید گردید. فیلم لایو اکشن Splinter Cell نیز در گذشته در دست توسعه بود، اما طبق ریپورتها فعلاً متوقف شده است.












